Na wniosek Zarządu Powiatu w poniedziałek, 17 kwietnia, zwołana została LXIII sesja Rady Powiatu Radomszczańskiego.
Radni uchwalili szereg zmian w budżecie powiatu na rok 2023 oraz w Wieloletniej Prognozie Finansowej Powiatu na lata 2023-2029. Dotyczą one m.in. zwiększenia dochodów i wydatków o kwotę 936.817 zł oraz przesunięcia kwoty 636.818 zł z rezerwy budżetowej na wkład własny w związku z otrzymaniem dofinansowania z RFRD oraz pomocy od Gminy Wielgomłyny na remont drogi powiatowej nr 3916E odcinek Karczów-Zagórze (wartość zadania: 1.573.635 zł, w tym: pomoc finansowa - 150.000 zł, RFRD - 786.817 zł, środki własne 636.818 zł) oraz przesunięcia w ramach planu dochodów kwoty 2.520.365 zł w związku z koniecznością zmiany podziałki klasyfikacyjnej dla środków pozyskanych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. W związku z koniecznością wprowadzenia zmian w budżecie radni dyskutowali m. in. na temat planów remontu powiatowych dróg oraz budowy chodników, konieczności dofinansowania jednostek pomocy społecznej, a także o podwyżkach płac w jednostkach podległych powiatowi.
Radni jednomyślnie wyrazili także zgodę na zbycie nieruchomości będących własnością powiatu. Chodzi o 19 niezabudowanych działek (o łącznej powierzchni ok. 2 ha), położonych w Strzałkowie, przy ul. Siemiradzkiego oraz Słonecznej (tereny po byłej szkole rolniczej). Działki te w przyszłości zostaną przeznczone do zbycia w drodze przetargu. Kolejne dwie nieruchomości (o łącznej pow. 0,1975 ha), zostaną przekazane jako darowizna na rzecz Gminy Radomsko z przeznaczeniem na utworzenie tam dróg gminnych.
Rada Powiatu wyraziła również wolę przejęcia od Wojewody Łódzkiego zadań z zakresu administracji rządowej związanych z kwalifikacją wojskową w 2023 r. Przejęcie to ma nastąpić na podstawie porozumienia, w którym zostaną m. in. uregulowane wzajemne rozliczenia finansowe (w głównej mierze przekazanie przez Wojewodę środków finansowych na wynagrodzenia dla Powiatowej Komisji Lekarskiej: lekarza, pracownika średniego personelu ds. zdrowia, psychologa oraz sekretarza komisji).