ZASADY UDZIELANIA POMOCY KONSUMENTOM
I. INFORMACJE OGÓLNE
Powiatowy Rzecznik Konsumentów udziela pomocy:
- wyłącznie konsumentom, czyli osobom fizycznym, które działając w celu bezpośrednio nie związanym z działalnością gospodarczą lub zawodową zawarły umowę z przedsiębiorcą,
- wyłącznie mieszkańcom (konsumentom) powiatu radomszczańskiego,
- Rzecznik Konsumentów występuje do przedsiębiorcy dopiero po wyczerpaniu przez konsumenta drogi postępowania reklamacyjnego.
Pomoc Rzecznika Konsumentów jest bezpłatna
I. SKŁADANIE WNIOSKU O UDZIELENIE POMOCY W SPRAWIE O OCHRONĘ PRAWA KONSUMENTA
W celu uzyska pomocy Rzecznika Konsumentów należy złożyć wniosek o udzielenie pomocy w sprawie o ochronę praw konsumenta Wniosek jest dostępny w zakładce wnioski do pobrania. Wniosek może być złożony:
- w Biurze Obsługi Klientów w Starostwie Powiatowym w Radomsku,
- przy wykorzystaniu poczty elektronicznej, przy czym warunkiem skutecznego złożenia wniosku jest przesłanie na adres konsument@radomszczanski.pl skanu pisemnego wniosku (opatrzonego własnoręcznym podpisem),
- przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP,
- drogą poczty tradycyjnej na adres: Starostwo Powiatowe w Radomsku, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Radomsku, 97-500 Radomsko, ul. Leszka Czarnego 22.
Wnioski nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu pozostawione będą bez rozpoznania.
II. BEZPŁATNE PORADNICTWO
Porady telefoniczne
Biuro Rzecznika Konsumentów w Radomsku udziela porad prawnych w sprawach konsumenckich telefonicznie pod nr tel.: 44 685 89 18
poniedziałek, wtorek, środa: od godziny 7:30 do godziny 15:30
czwartek od godziny 7:30 do 16:30
piątek od godziny 7:30 do 14:30
Porady osobiste w Biurze Rzecznika Konsumentów
poniedziałek, wtorek, środa, piątek: od godziny 9:00 do godziny 14:00
czwartek od godziny 9:00 do 16:30
Realizacja zadań przypisanych prawem do powiatowego rzecznika praw konsumentów na podstawie ustawy ochronie konkurencji i konsumentów oraz innych przepisów prawa, w tym w szczególności:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- udzielanie pomocy konsumentom w kierowaniu spraw na drogę sądową oraz w ich prowadzeniu,
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi w zakresie działania na rzecz ochrony konsumentów,
- przekazywanie na bieżąco delegaturom Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosków oraz sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez organy administracji rządowej,
- wnioskowanie o nałożenie kary grzywny na przedsiębiorców naruszających przepisy ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego, w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- prowadzenie edukacji konsumenckiej,
- przedkładanie w ustawowym terminie Staroście do zatwierdzenia rocznego sprawozdania z swojej działalności w roku poprzednim oraz przekazywanie go właściwej miejscowo delegaturze Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
- wykonywanie innych zadań określonych w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów oraz w przepisach odrębnych.