Porady dla konsumentów udzielane są:
w poniedziałek, wtorek, środę i piątek w godz. 10.00 - 15.00, w czwartek: godz. 10.00 - 16.30.
Odpowiedzi na pytania zadane rzecznikowi konsumentów za pomocą poczty elektronicznej będą udzielane wyłącznie osobom, które podały swoje dane osobowe: imię, nazwisko, adres zamieszkania oraz według uznania numer telefonu, który w wielu przypadkach usprawnia postępowanie w sprawie.
Realizacja zadań przypisanych prawem do powiatowego rzecznika konsumentów na podstawie ustawy ochronie konkurencji i konsumentów oraz innych przepisów prawa, w tym w szczególności:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- udzielanie pomocy konsumentom w kierowaniu spraw na drogę sądową oraz w ich prowadzeniu,
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi w zakresie działania na rzecz ochrony konsumentów,
- przekazywanie na bieżąco delegaturom Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosków oraz sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez organy administracji rządowej,
- wnioskowanie o nałożenie kary grzywny na przedsiębiorców naruszających przepisy ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego, w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- prowadzenie edukacji konsumenckiej,
- przedkładanie w ustawowym terminie Staroście do zatwierdzenia rocznego sprawozdania z swojej działalności w roku poprzednim oraz przekazywanie go właściwej miejscowo delegaturze Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
- wykonywanie innych zadań określonych w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów oraz w przepisach odrębnych.