Procedura żądania zapewnienia dostępności cyfrowej
Do Starostwa Powiatowego w Radomsku można złożyć wniosek/żądanie o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Agnieszka Gawron, Koordynator ds. dostępności, e-mail: gospodarczy@radomszczanski.pl.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 44 685 89 68. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Kto może złożyć wniosek?
Klient w zakresie dostępności w Starostwie Powiatowym w Radomsku może:
- poinformować o braku dostępności;
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności;
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 1, ma charakter wyłącznie informacyjny i może być złożone przez każdego klienta Starostwa Powiatowego w Radomsku.
Wniosek, o którym mowa w pkt 2, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, tj. wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług Starostwa Powiatowego w Radomsku osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy ma prawo wystąpić do Starostwa Powiatowego w Radomsku z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Wniosek zawiera:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, to Starostwo Powiatowe w Radomsku niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku Starostwo Powiatowe w Radomsku jest obowiązane zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.
Złożenie wniosku
Wniosek można:
- przesłać na adres:
Starostwo Powiatowe w Radomsku
ul. Leszka Czarnego 22, 97-500 Radomsko,
- telefon: +48 44 6834509
- fax: +48 44 6834335
- email: starostwo@radomszczanski.pl
- złożyć w Biurze Obsługi Klienta w Starostwie Powiatowym w Radomsku w godzinach od 7.30 do 15.30;
- przesłać za pośrednictwem skrytki na ePUAP to: /sradomsko/SkrytkaESP
Tryb odwoławczy
W przypadku gdy Starostwo Powiatowe w Radomsku nie zapewniło wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy), albo
- w terminie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym), albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności – wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/pl
- Wnioskodawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin, o którym mowa w pkt 1 lub 2, albo od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w pkt 3.
Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej
Kto może wystąpić z żądaniem? Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych Starostwa Powiatowego w Radomsku lub ich elementów może:
- poinformować o braku dostępności;
- złożyć żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej;
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Żądanie zawiera:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
- wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej Starostwa Powiatowego w Radomsku, które mają być dostępne cyfrowo;
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
- wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej Starostwa Powiatowego w Radomsku następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej Starostwa Powiatowego w Radomsku nie może nastąpić w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem, to Starostwo Powiatowe w Radomsku niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności cyfrowej, jednak nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnie z żądaniem Starostwo Powiatowe w Radomskuada powiadamia osobę występującą z żądaniem o jej przyczynach i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu wraz z uzasadnieniem.
Złożenie żądania
- Żądanie można przesłać na adres:
Starostwo Powiatowe w Radomsku
ul. Leszka Czarnego 22, 97-500 Radomsko,
- telefon: +48 44 6834509
- fax: +48 44 6834335
- email: starostwo@radomszczanski.pl
- złożyć w Biurze Obsługi Klienta w Starostwie Powiatowym w Radomsku w godzinach od 7.30 do 15.30;
- przesłać za pośrednictwem skrytki na ePUAP to: /sradomsko/SkrytkaESP
Wnioski i żądania rozpatrywane są przez kierującego jednostką w uzgodnieniu z Koordynatorem Dostępności Powiatu Radomszczańskiego.
Tryb odwoławczy
W przypadku, gdy Starostwo Powiatowe w Radomsku odmówi zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej, wskazanych w żądaniu, albo osoba występująca z żądaniem odmówi skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu – osoba występująca z żądaniem ma prawo do złożenia do Starostwa Powiatowego w Radomsku skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Załącznik – wniosek/żądanie
Klauzula Informacyjna – RODO
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016.119.1, dalej, jako „RODO”), informujemy, iż:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych w zależności od określonych przepisami prawa zadań jest:
Starosta Radomszczański,
Powiat Radomszczański,
Zarząd Powiatu Radomszczańskiego.
Kontakt z Administratorem: ul. Leszka Czarnego 22, 97-500 Radomsko, tel. 44/6834509,
email. starostwo@radomszczanski.pl
Inspektorem Ochrony Danych w Starostwie Powiatowym w Radomsku jest Ewelina Garwolska.
Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących danych osobowych przetwarzanych przez Administratorów: iod@radomszczanski.pl.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, w szczególności z ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), wykonywania przez administratora zadań realizowanych w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (art. 6 ust.1 lit e RODO); realizacji zawartych umów (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
W szczególnych przypadkach Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit a RODO), która może zostać cofnięta w dowolnym momencie.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa, podmioty przetwarzające na podstawie zawartych umów, gwarantujące wdrożenie odpowiednich zabezpieczeń zgodnych z RODO, w szczególności podmioty dostarczające rozwiązania IT dla Starostwa.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do chwili realizacji zadania, do którego dane osobowe zostały zebrane a następnie, jeśli chodzi o materiały archiwalne, przez czas wynikający z przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Zgodnie z RODO przysługuje Pani/Panu prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych;
- sprostowania swoich danych osobowych;
- żądania usunięcia swoich danych osobowych;
- żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych;
- żądania przeniesienia swoich danych osobowych;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania. Państwa dane nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
Inne dane osobowe (np. e-mail, nr telefonu) niewymagane przepisami prawa, są podawane dobrowolnie. Brak ich podania skutkować może m. in. ograniczeniem form kontaktu.