Komisja Rozwoju Powiatu, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Powiatu Radomszczańskiego obradowała w poniedziałek, 25 marca.
Głównym tematem był raport Powiatowego Rzecznika Konsumentów na temat spraw rozpatrywanych w 2023 r. oraz efektów jakie przynoszą działania rzecznika. Podstawowym jego zadaniem jest bezpłatne poradnictwo konsumenckie.
W 2023 r. Rzecznik udzielił łącznie 1209 porad (osobiście, telefoniczne i pisemnie). Każda zgłoszona sprawa analizowana była pod względem faktycznym i prawnym. Największa ilość udzielonych porad dotyczyła umów kupna sprzedaży obuwia,
odzieży, urządzeń gospodarstwa domowego (agd i rtv), sprzętu komputerowego, telefonów komórkowych, samochodów, pomp ciepła i ich montażu, montażu instalacji fotowoltaicznej, artykułów wyposażenia wnętrz domów, umów o roboty budowlane,
umów o dzieło (m. in. wykonanie mebli, montaż drzwi i okien), umów kupna-sprzedaży zawartych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość (głównie przez internet). Do zadań rzecznika należy także występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów. W 2023 r. podjął on w sprawach konsumenckich 62 interwencje pisemne i 8 telefonicznych.
Radni zapoznali się również z informacją dotycząca wydawanych kart wędkarskich. Od wielu lat liczba wydawanych w Starostwie Powiatowym kart wędkarskich oscyluje w przedziale 180 - 220 w skali roku (w 2023 r. – 201 kart).