W związku ze skargami konsumentów na niedopuszczalne praktyki Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta nałożył karę finansową na firmę Vectra.
Vectra zwiększała klientom opłaty powołując się m.in. na wskaźnik poziomu inflacji. Na taką praktykę operatora komórkowego Vectra licznie skarżyli się konsumenci Jednak UOKiK uznał, że klauzule, w oparciu o które Vectra dokonywała zmian wysokości opłat, były niedozwolone.
Prezes UOKiK nałożył na spółkę karę finansową w wysokości ponad 68 mln zł.
Po uprawomocnieniu się decyzji spółka będzie musiała również zwrócić uprawnionym konsumentom sumę uiszczonych podwyżek abonamentowych.
Od ww. decyzji Przedsiębiorcy przysługuje odwołanie do Sądu Okręgowego w Warszawie – Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie Internetowej: https://uokik.gov.pl/klauzule-inflacyjne-kara-dla-vectry-i-zwrot-dla-konsumentow.
W przypadku pytań dotyczących zwrotu konsumentom sumy uiszczonych podwyżek abonamentowych prosimy o kontakt telefoniczny z Biurem Rzecznika Konsumentów w Radomsku pod nr tel. 44 685 89 18.