Starostwo Powiatowe w Radomsku realizuje pilotażowy projekt dotyczący nowoczesnej organizacji pracy w administracji publicznej. Na jego realizację pozyskano milion zł z MRPiPS.
W ramach projektu:
- wdrożony zostanie elastyczny model organizacji pracy, obejmujący co najmniej 75% pracowników urzędu,
- nie zmieni się zakres zadań realizowanych przez Starostwo ani godziny obsługi mieszkańców,
- wprowadzone zostaną nowoczesne narzędzia cyfrowe usprawniające pracę – m.in.
- – urzędomat, który umożliwi mieszkańcom składanie wniosków i odbiór dokumentów 24/7,
- – rozszerzenie systemu informatycznego o moduły do automatycznej inwentaryzacji sprzętu IT i zarządzania licencjami,
- – rozbudowę systemu LEX o moduły „Zamówienia Publiczne” i „Kadry”, przyspieszające pracę urzędników i zapewniające zgodność z przepisami,
- – system OCR do automatycznego odczytywania danych z dokumentów w Wydziale Geodezji,
- – platformę Witkac.pl do obsługi wniosków organizacji pozarządowych,
- – oprogramowanie AutoCAD i RoadMan wspierające projektowanie i inwentaryzację dróg,
- – aktualizację pakietów Office na wszystkich stanowiskach, co zwiększy wydajność i kompatybilność pracy,
Przewidziano także szkolenia merytoryczne dla pracowników, obejmujące prawo administracyjne, zamówienia publiczne, e-administrację i kompetencje miękkie,
Projekt obejmuje działania wspierające dobrostan, zdrowie i rozwój zawodowy pracowników. W ramach testowania nowych rozwiązań przewidziano również skrócenie wymiaru czasu pracy części zespołu, przy zachowaniu wynagrodzenia i zatrudnienia na dotychczasowym poziomie.
To innowacyjny pilotaż, którego celem jest poprawa jakości obsługi mieszkańców, usprawnienie pracy urzędu i wdrożenie rozwiązań cyfrowych, które ułatwią kontakt z administracją – także poza godzinami jej pracy.