Pierwsza po wakacyjnej przerwie, XXXV sesja Rady Powiatu za nami.
Efektem obrad było m. in. uchwalenie Programu Promocji Zatrudnienia oraz Aktywizacji Lokalnego Rynku Pracy w Powiecie Radomszczańskim na lata 2021 – 2023. Dokument, który określa cele i zadania w zakresie aktywizacji zawodowej i podtrzymywania zdolności do pracy bezrobotnych mieszkańców powiatu, realizowane w imieniu samorządu powiatowego przez Powiatowy Urząd Pracy w Radomsku przygotowano, korzystając z analiz bezrobocia rejestrowanego w powiecie oraz analizy danych statystycznych GUS. Realizacja przewidzianych w programie działań zależeć będzie od dostępnych środków Funduszu Pracy. W programie zawarto cele służące promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej lokalnego rynku pracy, takie jak: aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych oraz poszukujących pracy, dostosowanie kompetencji i kwalifikacji osób bezrobotnych, szukających pracy oraz pracowników do wymogów rynku pracy, wspieranie pracodawców zatrudniających cudzoziemców i cudzoziemców podejmujących pracę w powiecie, doskonalenie instytucjonalnej obsługi rynku pracy, poprawa efektywności działań oraz jakości usług świadczonych przez PUP, łagodzenie negatywnych skutków epidemii COVID-19 dla rynku pracy.
Radni podjęli też uchwale w sprawie pozbawienia drogi nr 3919E Wielgomłyny – Rogi (odcinek o dł. 4,3 km) kategorii drogi powiatowej (droga ta spełnia funkcje o znaczeniu lokalnym) oraz przyjęli sprawozdania z działań podejmowanych w 2020 r. przez Nadzory Wodne na terenie powiatu.
Uchwalono także szereg zmian w budżecie powiatu na rok 2021 oraz w Wieloletniej Prognozie Finansowej Powiatu na lata 2021-2029 (szczegóły - w tekście dot. obrad komisji budżetowej). Po zmianach dochody budżetu wynoszą:127.871.616 zł, wydatki: 132.558.377 zł. Deficyt: 4.686.761 zł. Spłaty kredytów: 2.050.000 zł. Nadwyżka budżetowa 4.074.774 zł. Wolne środki: 2.661.986 zł.
W końcowej części sesji rady radna Urszula Półrola złożyła oświadczenie, iż z dniem 26 sierpnia 2021 roku występuje z Klubu Radnych PiS.