Zyskaj wygodny dostęp do Twoich e-recept i e-skierowań oraz możliwość szybkiej rejestracji na szczepienie przeciw COVID-19
mojeIKP to bezpłatna mobilna aplikacja, która daje dostęp do niektórych funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta. Możesz ją pobrać na systemy Android z Google Play lub iOS z App Store.
Aplikacja umożliwia:
• szybkie umówienie terminu szczepienia przeciw COVID-19
• łatwe wyszukiwanie e-recept i e-skierowań
• odbieranie powiadomień o wystawionych e-receptach i e-skierowaniach, wysyłanych bezpośrednio na telefon. Dotyczy to także e-recept i e-skierowań wystawionych dzieciom czy ewentualnie bliskiej osobie, która upoważniła Cię do swojego Internetowego Konta Pacjenta
• wykupienie leku w aptece przez pokazanie kodu QR na ekranie telefonu (bez konieczności podawania farmaceucie numeru PESEL)
• sprawdzanie ulotki i dawkowania przepisanego leku
• sprawdzenie, kiedy i gdzie odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego e-skierowania
• pobieranie e-recept i e-skierowań na urządzenie mobilne w formie pdf z plikiem do wydruku, aby można je było wysłać do innej osoby przy pomocy np. poczty internetowej lub komunikatorów internetowych, takich jak SMS czy Messenger.
Po zainstalowaniu aplikacji pierwszy raz należy się zalogować profilem zaufanym lub kontem w określonym banku (PKO BP, PKO SA, BOŚ, bank spółdzielczy), podobnie jak przy logowaniu na Internetowe Konto Pacjenta. Nadajesz wówczas kod PIN, taki, jaki wybierzesz, by później używać go przy kolejnych logowaniach do aplikacji.
W aplikacji powiadomienie o nowej e-recepcie lub e-skierowaniu zobaczysz pod znakiem dzwonka.
Aplikację może zainstalować i uruchomić także osoba, która dotąd nie korzystała z Internetowego Konta Pacjenta.
Jak umówić się na szczepienie:
• Uruchom aplikację, wpisz kod PIN i sprawdź, czy masz już wystawione e-skierowanie na szczepienie przeciw COVID-19. Będzie ono wyróżnione niebieską obwódką na liście e-skierowań.
• Następnie kliknij na e-skierowanie, żeby je otworzyć. Zobaczysz wówczas przycisk „Umów szczepienie”, który przekieruje Cię do systemu e-rejestracji. Nie musisz się dodatkowo logować.
• Wybierz termin, godzinę i miejsce szczepienia. Po potwierdzeniu wyboru, wracasz przyciskiem „wstecz” (widocznym w prawym górnym rogu) do e-skierowania, gdzie pojawi się informacja o wybranym terminie szczepienia.
• Do czasu przyjęcia pierwszej dawki możesz zmienić termin szczepienia. W tym celu klikasz na przycisk „Zmień termin” – ponownie zostaniesz przekierowany do systemu e-rejestracji.
• Termin i miejsce Twojego szczepienia sprawdzisz w aplikacji w e-skierowaniach. Na drugie szczepienie, jeśli jest przewidziane, umawia Cię punkt szczepień, więc tego terminu nie zobaczysz w aplikacji.