4. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA DROGAMI:
1. realizacja zadań nałożonych na zarządcę dróg kategorii powiatowej wynikających z ustawy o drogach publicznych oraz na starostę z ustawy prawo o ruchu drogowym w zakresie:
a) opracowywanie projektów planów rozwoju sieci dróg,
b) opracowanie projektów planów finansowania budowy, utrzymania ochrony dróg oraz obiektów mostowych,
c) zlecanie do realizacji zadań związanych z:
• utrzymaniem nawierzchni dróg,
• utrzymaniem chodników,
• utrzymaniem obiektów mostowych, obiektów inżynierskich,
• utrzymaniem urządzeń zabezpieczających ruch oraz innych urządzeń związanych z drogą,
• zimowym utrzymaniem dróg powiatowych,
d) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu na drogach powiatowych oraz gminnych,
e) przygotowywanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych kraju,
f) koordynacja robót w pasie drogowym,
g) przygotowywanie dla Zarządu Powiatu zezwoleń na:
• lokalizację w pasie drogowym dróg powiatowych urządzenia nie związanego z funkcjonowaniem drogi,
• umieszczenie w pasie drogowym dróg powiatowych urządzenia nie związanego z funkcjonowaniem drogi oraz naliczanie opłat rocznych,
• na lokalizację zjazdu z drogi powiatowej,
• na czasowe zajęcie pasa drogowego oraz naliczanie opłat za czasowe zajęcie pasa drogowego,
h) przygotowywanie dla Zarządu Powiatu postanowień uzgadniających projekty decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
i) wydawanie postanowień uzgadniających projekty decyzji o warunkach zabudowy,
j) prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych,
k) przeprowadzanie okresowej kontroli stanu dróg i obiektów mostowych,
l) wykonywanie robót zabezpieczających,
m) wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
n) uzgadnianie dokumentacji projektowej na naradach koordynacyjnych w Starostwie Powiatowym,
o) zarządzanie ruchem na drogach powiatowych i gminnych,
p) zatwierdzanie projektów organizacji ruchu oraz prowadzenie ich ewidencji,
q) wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych oraz naliczanie opłat,
r) wydawanie zezwoleń na organizowanie imprez na drogach powiatowych i gminnych, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi w sposób szczególny,
s) wydawanie opinii w sprawie przebiegu tras pielgrzymek i uroczystości religijnych,
t) przygotowywanie dla Rady Powiatu projektów uchwał w sprawie:
• ustalenia wysokości opłat za zajęcie pasa drogowego,
• zaliczenia dróg do kategorii dróg powiatowych,
• pozbawienia dróg kategorii dróg powiatowych,
• przebiegu dróg powiatowych,
u) przygotowywanie dla Zarządu Powiatu projektów uchwał w sprawie:
• opinii o zaliczeniu dróg do kategorii dróg powiatowych,
• opinii o pozbawieniu dróg kategorii dróg powiatowych,
• opinii o zaliczeniu dróg do kategorii dróg gminnych,
• opinii o pozbawieniu dróg kategorii dróg gminnych,
• opinii o przebiegu dróg wojewódzkich,
v) nadzorowanie prawidłowości realizacji zadań remontowych i inwestycyjnych na drogach powiatowych,
w) przygotowywanie wniosków o udzielenie zamówienia publicznego,
x) prowadzenie zadań związanych z utrzymaniem zieleni przydrożnej,
y) wydawanie zgody na lokalizację ogrodzenia działek graniczących z pasem drogowym dróg powiatowych,
z) prowadzenie spraw związanych ze szkodami powstałymi w związku z zarządzaniem i administrowaniem drogami powiatowymi,
2. letnie i zimowe utrzymanie parkingu przy Starostwie Powiatowym w Radomsku,
3. utrzymanie pionowego i poziomego oznakowania parkingu przy Starostwie Powiatowym w Radomsku,
4. pielęgnacja drzew wokół Starostwa Powiatowego w Radomsku.
5. w zakresie obronności i zarządzania kryzysowego:
a) realizacja zadań w zakresie spraw obronnych wynikających z „Planu operacyjnego funkcjonowania Powiatu Radomszczańskiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny” przypisanych przez Starostę Powiatu Radomszczańskiego oraz innych dokumentów obronnych opracowanych na jego podstawie;
b) realizacja zadań w zakresie zarządzania kryzysowego zawartych w „Planie zarządzania kryzysowego Powiatu Radomszczańskiego”.